Project Procurement Lead

Trinnovo Group GmbH

Trinnovo Group GmbH

Infos sur l'emploi

  • Date de publication :

    30 mai 2024
  • Taux d'activité :

    80 – 100%
  • Type de contrat :

    Indépendant
  • Salaire:

    CHF 92 /heure
  • Langue :

    allemand (Intermédiaire), anglais (Courant)
  • Lieu de travail :

    3930 Visp

Projektbeschaffungsleiter

Standort – Visp

Hybrid – 2/3 Tage vor Ort

Tagessatz – CHF 680 – 730

12-Monats-Vertrag

Zusammenfassung

Der Projektbeschaffungsleiter ist für die Verwaltung der Beschaffungsaktivitäten für zugewiesene Investitionsprojekte verantwortlich und stellt deren Planung und Durchführung am Standort Visp und möglicherweise an anderen Standorten sicher. Diese Rolle umfasst die strategische Überwachung der Beschaffung für Bauprojekte im Zusammenhang mit Fertigungs-, Labor- und Büroeinrichtungen mit Projektwerten zwischen 5 und 500 Millionen.

Verantwortlichkeiten

  • Entwicklung und Koordination der Beschaffungsdurchführungsstrategie für zugewiesene Investitionsprojekte.
  • Überwachung aller kommerziellen Aspekte der Beschaffung, einschließlich Beschleunigung, Vertragsmanagement und Vertragsabschluss für Waren wie Prozessausrüstung, elektrische Ausrüstung, AHUs, Pumpen und Ventile für schwarze Versorgungseinrichtungen, Laborausrüstung, Möbel, Verbrauchsmaterialien, Pumpen und Automatisierungssysteme sowie deren Ersatzteile.
  • Dienstleistungen einschließlich Bau, Rohrleitungen, HLK, Elektro- und Reinraumausstattung, Beratung, Engineering und Planung.
  • Verwalten Sie den Beschaffungsmasterplan (PMP) während der Projektausführung aktiv, um eine zeitnahe Projektberichterstattung sicherzustellen und Risiken zu identifizieren und zu minimieren.
  • Arbeiten Sie eng mit verschiedenen Stakeholdern zusammen, darunter:
  • Das Projektbeschaffungsteam, bestehend aus Einkäufern, Auftragsmanagern und Vertragsmanagern.
  • Beschaffungsmanagement und Kategoriemanagement.
  • Projekt- oder Programmleiter oder -manager, Ingenieure und projektspezifische Fachexperten.
  • Unterstützungsfunktionen wie Qualität, EHS, Recht, Finanzen, Personalwesen usw.
  • Wichtige externe Mitarbeiter, darunter EPCM, EPC oder Haupthandels- oder Ausrüstungslieferanten

Wichtige Anforderungen

  • Über 10 Jahre Erfahrung im Capex-Projekt- und Beschaffungsmanagement, vorzugsweise in den Bereichen Pharma oder Biotechnologie.
  • Expertise im Anlagenbau, der Beschaffung und dem Vertrieb mit ausgeprägten Vertragsmanagementfähigkeiten.
  • Erforderlich: Fließende Englischkenntnisse; Vorteilhaft: Gute Deutschkenntnisse.
  • Effektiver Teamplayer, der effizient in Matrixorganisationen und interdisziplinären Teams arbeiten kann.
  • Ausgeprägter Geschäftssinn mit hervorragenden analytischen Denk- und Problemlösungsfähigkeiten.
  • Zeigt Initiative und Belastbarkeit und gedeiht in einem dynamischen und sich ständig verändernden Umfeld.
  • Eine technische Ausbildung (ETH oder FH) oder eine vergleichbare Ausbildung im Verfahrens-, Chemie-, Maschinen-, Bau- oder Anlagenbau ist von Vorteil.

 

Project Procurement Lead
Location - Visp
Hybrid - 2/3 days on site
Day Rate - CHF 680 - 730
12 Month Contract 

Summary
The Project Procurement Lead is responsible for managing procurement activities for assigned investment projects, ensuring their planning and execution at the Visp site and potentially at other locations. This role includes strategic oversight of procurement for construction projects related to manufacturing, laboratory, and office facilities, with project values ranging from 5 to 500 million.

Responsibilities

  • Develop and coordinate the Procurement Execution Strategy for assigned investment projects.
  • Oversee all commercial aspects of procurement, including expediting, contract management, and contract closeout for goods such as process equipment, electrical equipment, AHUs, black utilities pumps and valves, lab equipment, furniture, consumables, pumps and automation systems, and their spare parts.
  • Services including construction, piping, HVAC, electrical and cleanroom fit-out, consulting, engineering, and planning.
  • Actively manage the Procurement Master Plan (PMP) during project execution to ensure timely project reporting, and identify and mitigate risks.

Collaborate closely with various stakeholders, including:

  • The project procurement team, consisting of buyers, order managers, and contract managers.
  • Procurement management and category management.
  • Project or Program Directors or Managers, engineers, and project-specific subject matter experts.
  • Support functions such as Quality, EHS, Legal, Finance, HR, etc.
  • Key third-party collaborators, including EPCM, EPC, or main trade or equipment suppliers

Key Requirements

  • Over 10 years of experience in Capex project and procurement management, preferably in the pharma or biotech sectors.
  • Expertise in plant construction, procurement, and sales, with strong contract management skills.
  • Required: Fluent in English; Advantageous: Proficiency in German.
  • Effective team player, capable of working efficiently within matrix organizations and interdisciplinary teams.
  • Strong business acumen, with excellent analytical thinking and problem-solving skills.
  • Demonstrates initiative and resilience, thriving in a dynamic and ever-changing environment.
  • Technical training (ETH or FH) or similar in process, chemical, mechanical, civil, or plant engineering is an advantage.

 

Contact

  • Trinnovo Group GmbH