Junior Project Management Officer
Infos sur l'emploi
- Date de publication :16 septembre 2025
- Taux d'activité :100%
- Lieu de travail :Geneva
Wer sich für eine Karriere bei Lombard Odier entscheidet, ist für einen renommierten, globalen Vermögensverwalter und Asset Manager tätig, der sich auf nachhaltige Investitionen fokussiert. Wir sind eine unabhängige und innovative Bank erster Wahl für private und institutionelle Kunden. Unsere Gruppe ist eine der bestkapitalisierten weltweit. Wir verwalten rund CHF 300 Milliarden und sind auf vier Kontinenten von über 25 Niederlassungen aus tätig.
Mit unserer über 225-jährigen Geschichte sind wir ein Investmenthaus mit umfassendem Angebot an diskretionärer und beratender Portfolioverwaltung sowie Finanzdienstleistungen. Unsere hochmoderne Technologie-Plattform vermarkten wir auch erfolgreich an andere Finanzinstitute. Über Lombard Odier Investment Managers bieten wir Vermögensverwaltungsdienstleistungen und Anlagestrategien an.
"Rethink Everything" ist unsere Philosophie – sie steht im Zentrum unseres Handelns. Wir sind durch mehr als 40 Finanzkrisen stärker geworden, indem wir die Welt um uns herum ständig neu gedacht haben. So bieten wir unseren Kundinnen und Kunden stets neue Anlageperspektiven.
CP COO Office Junior Project Management Officer (PMO)
The CP COO Strategy & Transformation Office drives the “change the bank” agenda through the evolution and transformation of the Lombard Odier operating model (across process, people and technology) in accordance to business (client and front-office) needs and the overall bank strategy.
We are looking for a Junior Project Management Officer to assist the Head of PMO & Communication in supporting strategic initiatives and operational excellence across the CP COO Office.
YOUR ROLE
Project coordination and management
- Assist in preparing activity reports for the CP COO Office.
- Support the organisation and the management of the CP (Private Clients) budget exercise in collaboration with key front office, IT and operations stakeholders.
- Help improve project portfolio monitoring (KPIs, ROI) under the guidance of the Head of PMO.
- Be proactive and methodical to ensure that potential risks, issues and dependencies that could impact delivery are reviewed and either resolved or escalated to the Head of PMO as appropriate.
- Oversee the monitoring of the CP global project portfolio against budget and deliverables, in conjunction with the Project Managers.
- Support the monitoring of the CP COO Office capacity plan
Mass Mailing & Communication Coordination
- Coordinate mass mailing campaigns and internal mass mailing (newsletters, updates, invitations), ensuring timely delivery and consistency of messaging.
Process & Methodology Optimization
- Development and implementation with the Head of PMO of a standardised project management methodology across the CP COO Office
- Establish project management processes and tools
Release Management Support
- Assist in the coordination of release cycles, ensuring readiness of impacted teams and proper documentation of release notes.
- Follow up on release-related actions and ensure alignment between IT and business stakeholders.
Change Management & Training
- Support operational teams during the introduction of new tools and processes.
- Prepare internal communication materials (newsletters, user guides, FAQs).
- Organize and facilitate training sessions.
- Gather feedback and propose improvements.
YOUR PROFILE
- University degree in Finance, Business Management, Engineering or related fields, or evidence of comparable academic / work achievement.
- 2-4 years relevant experience in Consulting in a PMO or Project Management Role with experience in financial services
- Able to prioritize in a fast moving, high pressure, constantly changing environment,
- Highly organized and detail-oriented, with a structured approach to project tracking.
- Adaptability and resilience in a fast-paced, high-stakes banking environment.
- Proficient user of project management related tools such as Service Now, Jira, Confluence, MS Project, etc.
- Strong analytical skills, the ability to summarize complex topics and convey key messages using proficiently MS Office tools such as PowerPoint, Excel
- Fluent in English and French; excellent communication (written and verbal), networking, influencing and presentation skills
Fünf Werte definieren die DNA unseres Hauses. Exzellenz motiviert uns, die Besten unseres Gebiets zu sein, und Innovation ermöglicht unseren Fortschritt. Respekt ist das Fundament unserer Interaktionen, und Integrität leitet unser Handeln. Gemeinsam sind wir One Team, das sich mit leidenschaftlichem Engagement in den Dienst unserer Kundinnen und Kunden stellt.
Wir fördern eine inklusive und integrative Arbeitsumgebung für unsere Mitarbeitenden. Vielfalt, Gleichberechtigung und Inklusion sind fest in unserem Unternehmensleitbild ‘La Maison’ verankert und wir sind bestrebt, dass unsere Mitarbeitenden sowohl ihre beruflichen als auch ihre persönlichen Ziele verwirklichen können. Wir fördern interne Karrierewege durch individualisierte und kompetenzbasierte Trainingsangebote. Wir sind fest davon überzeugt, dass der Aufbau vielfältiger Teams zu unserem nachhaltigen Erfolg beiträgt und daher Fundament unserer Unternehmensstrategie ist.
Es ist eine tolle Gelegenheit, um Teil des Teams zu werden. Alle Bewerbungen werden streng vertraulich behandelt.