Senior GTM Calendar & Planning
Date de publication :
23 mai 2025Taux d'activité :
100%- Lieu de travail :Zurich
Résumé de l'emploi
En tant que Responsable du Calendrier et de la Planification GTM, vous serez essentiel au développement des calendriers de création de produits. Vous travaillerez dans un environnement dynamique, propice à l'innovation et à l'accélération des processus.
Tâches
- Définir et gérer les calendriers de création de produits de la conception au lancement.
- Participer aux réunions clés avec la direction pour garantir des décisions éclairées.
- Collaborer avec des équipes inter-fonctionnelles pour assurer la précision des calendriers.
Compétences
- Expérience en gestion de projet et en planification stratégique requise.
- Compétences en gestion de projet et en documentation.
- Maîtrise des outils de planification comme Smartsheet.
Est-ce utile ?
In short
As a Product GTM Calendar and Planning Lead, you will lead the development and execution of product creation calendars, encompassing strategic timelines, critical deliverables, and cross-functional dependencies. You will also drive the implementation of innovative creation concepts, including short lead time initiatives, and optimize relevant tools and user interfaces (primarily Smartsheet). Operating in a dynamic environment, you will be instrumental in ensuring the successful progression of product creations from initial concept to final commercialization.
Your Mission
- Define and manage comprehensive product creation calendars from project inception through retail launch.
- Participate in key milestone meetings with executive leadership, ensuring decisions are made, information is disseminated with clear next steps, while safeguarding the critical path.
- Foster strong collaboration with many cross-functional teams, including Product Management, Design, Development, Materials, and Sourcing, to secure essential input and maintain calendar accuracy.
- Oversee project documentation and provide regular, insightful reporting to key stakeholders.
- Spearhead initiatives to enhance product-specific and short lead time planning processes, accelerating the time-to-market for new product briefs.
- Develop strategic project roadmaps, establish clear and measurable deliverables, and implement effective shared access management tools.