IT Manager H/F

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  • Date de publication :

    20 décembre 2023
  • Taux d'activité :

    100%
  • Type de contrat :

    Durée indéterminée
  • Lieu de travail :

    GENEVE

IT Manager H/F

Informations générales


Entité

À propos de CA Indosuez (Switzerland) SA

CA Indosuez (Switzerland) SA est l'un des établissements de référence de la place financière suisse, figurant parmi les cinq premières banques étrangères du pays.

Outre ses activités de Gestion de Fortune en Suisse, au Moyen Orient et en Asie, la banque est également active dans les domaines des Marchés de Capitaux, du Financement Transactionnel de Matières Premières et de la Banque Commerciale.
Présente en Suisse depuis 1876, elle compte aujourd'hui environ 1000 spécialistes répartis dans les fonctions commerciales, de produits et de services, ainsi que de support et de contrôle.

Ses équipes conjuguent ainsi leurs connaissances de l'environnement local avec les nombreuses expertises et possibilités d'action du réseau mondial d'Indosuez Wealth Management, de la Banque de Financement et d'Investissement (Crédit Agricole CIB) et du Groupe Crédit Agricole.
En agissant chaque jour dans l'intérêt de la société, nous sommes un groupe engagé en faveur des diversités et de l'inclusion. Tous nos postes sont ouverts aux personnes en situation de handicap.  

Référence

2023-80456  

Date de parution

20/12/2023

Description du poste


Type de métier


Types de métiers Crédit Agricole S.A. - IT, Digital et Data


Intitulé du poste


IT Manager H/F


Type de contrat


CDI


Poste avec management


Oui


Cadre / Non Cadre


Cadre


Missions


The IT Manager will work for CA Indosuez Switzerland (CAIS) (Head Office in Switzerland and international entities in Asia and the Middle East) in a local matrix organization.


He/she is responsible for a team of IT specialists based in Switzerland and Asia. The position reports directly to the Head of IT and Facility Management of CAIS head office and functionally to the CTO of the CA Indosuez Group (CAIW).


Its main tasks are to:



  • Define, deploy and maintain efficient and ergonomic digital equipment and solutions for the Bank’s staff (Workstations, Infrastructure & Networks, Servers & Storage and communication technologies).

  • Manage a local IT team in Switzerland and Asia. For Asian branches, the IT Manager works closely with local IT Managers and ensures that IT strategy is deployed in Asia.

  • Coordinate, advise and support local IT Managers in their work. Maintain regular contact with Asian branch COOs who manage the daily operational activities of local IT Managers and the projects they are responsible for.

  • Interact with Service Providers, define and monitor the SLAs and supervise the Service Providers to monitor and maintain the delivered services. For CAIS head office, work within an existing outsourcing framework to build and support the Business Manager position – in line with Crédit Agricole Group internal requirements and Swiss regulations authority (FINMA) regulations.

  • Coordinate with other CAIS head office contributors operating in the fields of Functional IT (Orga/MOA Manager), Information Security (CISO) and IT Service Desk in order to achieve the position’s objectives.


Compléments


Interact with the IT Technical Managers of the other CAIW entities (Luxembourg, Monaco and France) and the Business Line Manager (CTO) based in Paris.


Localisation du poste


Zone géographique


Europe, Suisse, Genève


Ville

GENEVE

Critères candidat


Niveau d'études minimum


Bac + 5 / M2 et plus


Formation / Spécialisation



  • Master’s degree or equivalent

  • Technical skills in IT subfields (Infrastructure, servers and workstations), project management methodology skills, strong awareness of cybersecurity risks and regulatory framework

  • General knowledge of the banking sector and information systems


Niveau d'expérience minimum


6 - 10 ans


Expérience



  • Experience in Service Providers management

  • Operational experience in several Technical IT subfields in the financial services and/or banking sector ideally

  • Team management

  • Knowledge of Banking IT systems

  • Knowledge of customer and bank business risk management tools and procedures


Compétences recherchées



  • Client-oriented

  • Meticulous, reliable and precise

  • Open to change, flexible

  • Collaborative and team spirit, cross-functional skills


Outils informatiques



  • Information technology in general

  • Decision-making and analytical skills


Langues


Fluency in French and English


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