Die Elcotherm AG ist ein Schweizer Unternehmen, das in der Heiz- und Wärmetechnik tätig ist und mit 30% Marktanteil Marktführer in der Branche ist. Das Unternehmen wurde 1928 in Vilters im Kanton St. Gallen gegründet und ist heute in neun weiteren Ländern (z.B Frankreich, England und Italien) tätig. Elco gehört zu den Pionieren der Heiztechnologie und entwickelte so zum Beispiel schon 1975 den ersten Solar-Vakuumröhrenkollektor. Die Elcothem AG setzt auf intelligente und energiesparende Technologie. Das Unternehmen hat vier regionale Zentren in der Schweiz, nämlich in Winterthur (ZH), Cressier (NE), Aarburg (AG) und Bedano (TI), doch Jobs bei Elco werden auch in Bern, Bascia, Carouge, Chur, Sion, Sierre und St. Gallen angeboten.
Bei Elco besteht regelmässig die Möglichkeit, Praktia, Projektarbeiten sowie Bachelor-oder Master-Arbeiten zu absolvieren und so praktische Erfahrung zu sammeln, die für den Berufseinstieg wichtig sein kann. Ausserdem bietet das Unternehmen Lehrgänge als Kaufmann und Logistiker an. Bei Elco werden häufig Stellen in den Bereichen Service, Verkauf, Logistik und Technik ausgeschrieben.
Zusammengestellt vom JobCloud-Team (content@jobcloud.ch)
The handling of the current Covid-19 situation is exemplary. Elco looks out for employees and is very social. In general, there is great cohesion again. It is clear that many employees have been with us for decades. No short-time work and good working situation
This could be improved
Wages for younger employees could be improved. Especially after 2-3 years.
Translated from German
Comment this review
Miscellaneous facts
2.0
Salary and benefits
2.0
Management style
2.0
Working atmosphere
2.0
Career opportunities
1.0
Current employeePermanent
02 October 2019October 2019
This works well in the company
The disposition is top, very helpful, nice people who schedule the dates with the tight schedule. The service vehicles can also be used privately. Various teams are very helpful in training new employees.
This could be improved
More flexibility in the maintenance of heating systems, more time should be allowed for each customer to maintain, repair or adjust the heating top customer-oriented. The employees in various teams should be more open (cultural open), show more teamwork and appreciate each other. The team leaders should not only take care of themselves, but should also take care every day of the problems of the employees who work for the company every day to satisfy the customers (tablets that are several years old and are passed on from employee to employee that are complicated to handle and often have several minutes to update and then crash). The interview should focus more on the daily routine and the problems that currently exist in the job.
Translated from German
Comment this review
application process
Current employee
06 November 2018November 2018
very open and friendly interaction during the interview, quick information and a successful conclusion